Høysesong
– Høysesongen er straks her, og listene våre blir fort fulle. Vi strekker oss så langt vi kan for å tilfredsstille alles ønsker angående timer, men dette er ikke alltid like lett. Døgnet har dessverre ikke mer enn 24 timer, og vi jobber på spreng for å få tid til dere alle. Vi som alle andre ønsker å avvikle noe ferie på sommeren, noen av våre ansatte har barn og er også avhengig av det, dette gjør at vi har noe redusert kapasitet i enkelte perioder. Dette spesielt siden det er høysesong i våre salonger i tillegg. Vikarer er ikke mulig å anskaffe i vår bransje. Alle som jobber som terapeut ønsker å ha faste stillinger. Dette ekskluderer også det som et alternativ for å fylle opp med terapeuter i en begrenset periode med økt pågang.
– Flytting av kunder internt kan skje. Hver og en av oss utfører forskjellige behandlinger med ulik kompetanse og enkelte behandlinger er det kun enkelte terapeuter som utfører (f.eks vippeløft, sugaring wax, fotpleie, negler mm). Vi ser oss derfor nødt til å flytte enkelte kunder over på en annen terapeut hvis det skulle oppstå en situasjon hvor det er en kunde som ønsker ovennevnte behandlinger, som kun er mulig og få hos enkelte terapeuter så lenge en av de andre har ledig i samme tidsrom. Dette gjelder også dersom terapeuten du har booket time til er syk, da vil den kunne flyttes over på annen terapeut som har ledig tid samme tid, slik at du bevarer timen din. Ønsker du kun å gå til en spesifikk terapeut skal dette informeres om på forhånd og dette vil selvfølgelig bli tatt hensyn til. F.eks kan du sikre deg dette når du bestiller ONLINE og krysser av for at du ikke vil at timen skal settes over på annen enn ønsket terapeut.
– Vi vil ogå gjerne be dere om å beregne god tid når dere har time. Vi har ikke alltid kapasitet til å gi full behandling etter hva du har bestilt hvis du er 10 minutter eller mer forsinket. Da må vi korte ned på behandlingen / ta det vi rekker, og avslutte til utgangspunktet avtalt tid så vi ikke blir forsinket til vår avtale med neste kunde.
– Det hender at vi noen ganger er forsinket også, spesielt nå som det er så travelt. Hvis vi er mer enn 15 minutter forsinket, vil vi selvfølgelig gi dere beskjed så fort det lar seg gjøre på forhånd enten på sms, telefon eller email. Da vil dere fortsatt få deres oppsatte tid.
– Har du booket riktig time? Enkelte behandlinger tar lenger tid enn andre, og det er vanskelig for oss å vite om dere har booket rett (dette gjelder spesielt onlinebookinger). Er du usikker på hvilken behandling du ønsker/trenger, kontakt oss på forhånd slik at vi kan veilede deg til riktig behandling slik at vi får satt opp riktig tid. Vi har dessverre sett et økende problem når det gjelder spesielt vippeextentions. Det er røytesesong nå og sommervarmen gjør at både hår og negler vokser fortere. Dette vil si at du mest sannsynlig vil måtte fylle på vippene dine oftere enn normalt de neste månedene. Vi ber dere sårt om å gi oss beskjed på forhånd hvis du har booket time til vedlikehold av vipper og har under 50% av vippene igjen, eller har mistet alle. Da trenger vi ofte mer enn 30-60 minutter for å fylle opp med ønsket volum.
– Vi har opplevd mye de siste ukene at kunder har glemt timene sine eller rett og slett ikke dukker opp. Vi ber dere derfor om å dobbeltsjekke når dere har satt opp time, enten via vår onlinebooking eller ved å kontakte oss. Det er utrolig leit for oss ansatte, og for alle de andre kundene som så sårt skulle hatt din time. Er du 10 minutter eller mer forsinket til timen din vil behandlings tiden bli forkortet, eller så må timen flyttes. Timer som flyttes eller blir forkortet vil likevel måtte betales i sin helhet. Vi minner om at vi har kun 8 timers avbestillingfrist.
– Telefontjeneste har vi dessverre ikke. Vi oppfordrer dere derfor til å kontakte oss via vår Facebookside eller email, der er vi nemlig tilgjengelig (nesten) 24 timer i døgnet.
En stor og varm sommerhilsen fra oss jentene i Wax ON! Wax OFF